Business hours: Monday - Friday 08:00 - 20:00 | Saturday 08:00 - 18:00 | Outside opening hours upon request |

Phone Orders

We are on hand to take your order by phone within our opening hours.

Email

Any queries or bookings are always welcome via email

Online

Clients with an online login are able to book orders via our online portal. Contact us to set up a client online login.

Chat

We can be reached instantly via the live chat function, open mon-fri 10am-6pm.

FAQ


Vi fragter mange forskellige typer forsendelser og vores kunder har alle individuelle ønsker og behov. For at vi kan få din forsendelse frem på den bedste måde og dirigere vores cykelbude effektivt, har vi brug for at vide:

Hvad skal vi transportere og hvor meget det cirka fylder/vejer

Modtagers adresse, navn og gerne også telefonnummer

Ønsket tidsramme for levering og eventuel deadline

– Eventuel reference til faktura (omkostningssted, projekt, ordrenummer)

Er det første gang du bestiller, vil vi dertil gerne vide:

– Firmanavn, kontaktperson, registreret adresse og CVR-nummer

– E-mail adresse hvortil vi kan stile din faktura og eventuelt automatisk fremsendelse af leveringsbekræftelse (hvis dette ønskes).


Vi ville ikke kunne tilbyde en reel express leveringsservice, hvis alle forsendelser skulle forbi vores kontor for at blive målt og vejet. Derfor beror kategorisering af leveringer på det enkelte buds vurdering ud fra volumen og anslået vægt. Vi prøver altid at finde den billigste og mest fair løsning for vores kunder. Er du i tvivl om hvordan vi vurderer en specifik levering, er du altid meget velkommen til at spørge budet direkte, eller kontakte os via telefon eller mail.

Forsendelser der leveres som postomdeling bliver altid vejet på vores kontor.


Leveringstid inkluderer afhentning og aflevering af din forsendelse. Altså er eksempelvis en “standard” expresslevering både afhentet og afleveret inden for 1½ time. Leveringstiden starter når vi registrerer din bestilling eller på det tidspunkt du angiver at din levering er klar til afhentning.


Vi tager gerne imod forudbestillinger, og har du særlige krav, kan vi afvikle din tur langt bedre hvis vi kan planlægge leveringen på forhånd. Har du brug for afhentning eller levering på et præcist minuttal, takseres turen som udgangspunkt enten som standard eller VIP, afhængig af tidsrammen.


En af de store fordele ved at sende med By-Expressen, er at vi ikke stiller krav til hvordan du skal pakke din forsendelse. Poser, tasker, konvolutter, æsker, plakatrør eller helt uemballerede varer kan transporteres sikkert i vores specialsyede rygsække og tasker.

Du skal selvfølgelig indpakke det, du vil have sendt, på en måde, du føler dig tryg med. Hvis din forsendelse er særligt skrøbelig, skal du huske at pakke den, så den er beskyttet tilstrækkeligt til at kunne klare at blive transporteret i en taske eller på ladet af en af vores ladcykler. For eksempel skal glas og keramik pakkes i bobleindpakning og pap, og mad skal være i tætsluttet emballage. Hvis der er flere skrøbelige ting, såsom porcelænsgenstande i en kasse, skal du pakke dem, så de ikke kan ramme hinanden. Vi vil altid være så omhyggelige som vi kan med sarte varer, men uden tilstrækkelig emballage, hæfter du selv for risikoen for evt. skade på din forsendelse. Hvis vores cykelbud vurderer at en forsendelse ikke er tilstrækkeligt sikkert pakket, kan vi pålægge et tillæg for ventetid for ompakning. Fortæl os gerne på forhånd, hvis noget er ekstra skrøbeligt, så vi kan håndtere det omhyggeligt og kan planlægge vores rute derefter.

Vi transporterer alle forsendelser i specialsyede, robuste og vandtætte tasker, men skal du fragte noget der er særligt fugtsensitivt, beder vi dig tage højde for dette når du pakker det, da det er umuligt helt at undgå fugt når tasker åbnes og lukkes, fra våde handsker m.v.

For vores generelle betingelser vedrørende forsikring og ansvar, henviser vi til vores forretningsbetingelser (link).


Dine varer skal mærkes med modtagers information, så både cykelbudet og modtager tydeligt kan identificere det. Tænk på at vores cykelbude ofte transporterer flere varer på samme tid, og at modtageren kan være en reception, der skal fordele forsendelser til mange modtagere dagligt. Ønsker du ikke at adresselabel skal fremgå af forsendelsen ved aflevering af æstetiske eller andre årsager, kan du udfylde modtageroplysninger på et seperat dokument som du giver til buddet.


1. Ved bestilling registreres ordren i vores disponeringssoftware

2. Ordren delegeres per radio til cykelbudet med den optimale rute. Ordren vises på budets mobil-software

3. Budet afhenter forsendelsen fra afsenderen og rapporterer afhentning via radio

4. Budet leverer din forsendelse inden for leveringsfristen og registrerer afleveringen (navn, tid og signatur) direkte i vores software via mobiltelefon

5. Disponeringsprogrammet sender en e-mail med bekræftelse af leveringstidspunkt og underskrift, hvis dette ønskes


Payment Methods

Excluding other agreements due date of invoices is 20 days. Payment is possible via:

Invoice

We can set up an account in a matter of moments free of charge. Once set up, you will receive a monthly overview of your orders. Invoices can be paid by bank transfer, MobilePay or debit/credit card.

Cash

For a one-off order, you can pay by cash (DKK) upon pick-up or delivery. Please be aware that we can generally only accept exact change!

Mobilepay

For a one-off order, you can quickly and easily make a MobilePay payment upon pick-up or delivery

Credit Card

Although it is not possible to pay immediately by card, we can send you an email invoice with a link to secure online card payment.

vilkår

Business conditions

Authorisation for commercial mail delivery: Download PDF
Registration as food carrier: link

General business conditions can be found through the link below: